آنالیز سایت
نوشته شده توسط : wiki-demy

آنالیز سئو سایت

آنالیز سایت به شما کمک می کند تا نقاط قوت، ضعف، و مشکلات سایت خود را پیدا کنید. با بررسی دقیق مشکلات و حل آن ها می توانید به کسب و کار خود رونق بخشیده، و ترافیک و درآمد سایت را افزایش دهید.

تیم ویکی دمی با ارائه خدمات آنالیز سئو به شما کمک خواهد کرد تا هرچه سریع تر از مشکلات و چالش های سایت خود آگاه شده و نسبت به رفع آن ها اقدام نمایید.

در انتهای این صفحه، به معرفی ابزارهای آنالیز سایت پرداخته ایم که می توانید از آن ها برای بررسی سئو سایت استفاده نمایید. در صورت نیاز به بررسی دقیق تر، مشاوره، و تدوین استراتژی برای سایت خود، می توانید با استفاده شماره ای که در زیر آورده شده است با ما در ارتباط باشید.

با استفاده از خدمات بررسی و آنالیز سئو ویکی دمی می توانید گزارشی جامع از سایت خود به دست آورده و از آن برای تدوین یک استراتژی سئو قوی استفاده کنید.

خدمات آنالیز سئو چیست؟
آنالیز سئو سایت به معنای بررسی عملکرد تمام بعدهای سئو وبسایت و تحلیل داده های به دست آمده می باشد. این کار می تواند تمامی پتانسیل های موجود در سایت را یافته و به شما کمک کند تا بر اساس آن ها برای بهبود رتبه سایت خود و افزایش ترافیک ارگانیک آن برنامه ریزی کنید.

با بررسی سایت می توانید تمام جنبه های استراتژی سئو خود را آنالیز کرده و بزرگ ترین موانع خود را شناسایی کنید و ببینید چه مواردی مانع رشد سایت شما شده اند. با تمرکز بر این موارد، می توانید راه را برای رشد سایت، افزایش ترافیم و درآند آن هموار سازید.

چرا بررسی سئو سایت مهم است؟
درک و بینش به دست آمده از سایت به شما کمک می کند تا با جهت دادن به تمرکز خود، تجربه بهتری را برای کاربران سایت خود به ارمغان آورده و آن ها را تشویق کنید که به کاربر ثابت سایت شما تبدیل شوند. این اطلاعات به بهبود محتوای سایت نیز کمک شایانی کرده و باعث بالا رفتن درک گوگل از سایت شما نیز می شود.

به بیان ساده تر، تجزیه و تحلیل سئو برای کسب رتبه بالاتر، افزایش ترافیک ارگانیک، جلب اعتماد کاربران، و رسیدن به اهداف کسب و کار ضروری است.

آنالیز وبسایت و استفاده از داده های به دست آمده باعث تعیین اهدافی هوشمندانه تر با صرف زمان کم تر می شود. بدون آنالیز سایت، تصمیم گیری و هدف گذاری درست و دقیق برای بهبود سایت و رتبه آن در SERP تقریبا غیرممکن است.

وظیفه امتیاز دادن به سئو سایت ها و رتبه بندی صفحات آن ها بر عهده الگوریتم های گوگل است که آپدیت های اساسی آن ها می توانند تمام رتبه بندی های SERP را به هم ریخته و برنامه های شما را خراب کند. گاهی نیز برخی از صفحات مهم به طور ناگهانی افت رتبه پیدا می کنند و ورودی های آن ها پایین می آید.. از این رو لازم است تا سایت خود را به طور مرتب آنالیز و بررسی کنید.

در ادامه به معرفی برترین سایت های آنالیز سئو سایت می پردازیم. این سایت ها به شما کمک می کنند تا کمی وبسایت خود را از نگاه گوگل دیده و بررسی کنید. اکثر این سایت ها رایگان هستند، اما ممکن است برخی از امکانات ویژه آن ها پولی باشند.

یکی از بهترین و سریع ترین سایت های آنالیز سئو، WooRank است که با بررسی سریع سایت، گزارشی از وضعیت سئو داخلی و سئو خارجی آن را به شما ارائه می دهد. اشتراک رایگان این سایت اجازه گرفتن تعداد محدودی از گزارش را به شما می دهد.

برای استفاده از این ابزار آنالیز سئو، وارد سایت آن شده و سپس URL سایت خود را وارد کرده و گزینه Create Review را انتخاب کنید. گزارش ارائه شده اطلاعاتی از موارد زیر را به شما می دهد.

  •          سئو (SEO): به بررسی تایتل، دسکریپشن، تعداد بک لینک، تعداد هدینگ، بررسی سایت مپ و  می پردازد
  •          حالت موبایل (Mobile Friendly): حالت نمایش سایت شما بر روی موبایل و روش های بهینه سازی آن برای گوشی همراه
  •          میزان کاربردی بودن (Usability): بررسی میزان کاربر پسند بودن و استفاده آسان سایت
  •          بررسی عملکرد بخش های فنی سایت مانند سرعت آن
  •          تعداد بازدیدکنندگان سایت

Ahrefs یک ابزار سئو همه کاره است که در سال 2011 راه اندازی شد. این سایت ارائه دهنده یکی از بهترین ابزارهای بررسی آنلاین سئو سایت در دنیا به حساب می آید و ربات های آن روزانه در حال آنالیز و جمع آوری اطلاعات از سایت ها هستند. برخی از بخش های این ابزار، مانند بررسی Broken Links و آنالیز بک لینک ها، رایگان هستند و با پرداخت مبلغی می توانید از تمام ویژگی های دیگر آن استفاده نمایید.

  • Site Auditاین ویژگی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید عامل های کاهش رتبه سایت خود را بیابید و به بررسی سلامت، عملکرد، سئو تکنیکال، و سئو داخلی سایت می پردازد.
  • Site Explorerسایت را به طور کلی بررسی کرده و آمار دقیقی از ترافیک ارگانیک، ترافیک پولی، و وضعیت بک لینک های هر سایتی را به شما می دهد.
  • تحقیق کلمات کلیدی: یکی از بیشترین کاربردهای ابزار Ahrefs در تحقیق کلمه کلیدی بوده و به شما کمک می کند تا بفهمید کاربران دقیقا به دنبال چه بوده و چه عبارت هایی را جستجو می کنند.
  • Content Explorerیکی از بهترین بخش های ابزار Content Explorer است که به شما در رقابت محتوایی کمک می کند و با نشان دادن بهترین موضوعات و متقاضیان آن ها، هزاران پیشنهاد برای تولید محتوا را ارائه می نماید.
  • (Rank Tracker): رتبه و عملکرد سایت را با رقیبان بررسی و مقایسه کرده و گزارشی ذقیق از آن را ارائه می دهد.

SEMrush به طور گسترده توسط برندهای برجسته جهان از جمله Walmart، Amazon، Nike و HP استفاده می شود و در حال حاضر بیش از 7 میلیون کاربر فعال داشته و توانسته  14 جایزه به عنوان بهترین نرم افزار سئو دریافت کند.

ابزارهای سئو SEMrush می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک ارگانیک را افزایش داده و به رشد سایت خود کمک کنید. مهم ترین ویژگی های جعبه ابزار سئو SEMrush، به شرح زیر هستند:

  • سئو (SEO)به شما این امکان را می دهد تا سئو سایت را به دقت بررسی کرده وبا شناسایی و مشکلات سایت و رفع آن ها، سایت خود را به درستی آنالیز کنید.
  • Domain Authorityاین ابزار به بررسی و آنالیز دقیق وضعیت دامنه، میزان دسترسی و رتبه آن ارائه می کند.
  • Site Audit: این بخش از ابزار SEMrush همانند ابزار Ahrefs سایت را از نظر سلامت، عملکرد، و سئو تکنیکال بررسی می کند.
  • Traffic Analyticsاین بخش اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد وضعیت ترافیک سایت در اختیار شما می گذارد.
  • Keyword Gap: بخش Keyword Gap ابزار SEMrush رقابت کلمات کلیدی میان سایت شما و 5 رقیب را نشان داده و بررسی می کند و می توانید تمام کلمات کلیدی مشترک بین سایت خود و رقبا را مشاهده کنید.
  • Backlink Gap: بک لینک های سایت حود را با 5 رقیب اصلی خود مقایسه کنید. از این ظریق می توانید تمام سایت هایی که به رقبای شما لینک می دهند اما به شما نه را مشاهه کرده و استراتژی بهتری را برای رقابت با آن ها برنامه ریزی کنید.

منبع:

https://wikidemy.ir/seo-analysis-sites/





:: برچسب‌ها: آنالیز سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 118
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: